DT125R ARCHIVE

Members Login
Username 
 
Password 
    Remember Me  
Post Info TOPIC: isit possible to open the clocks from a 1991 dt 125 ?


DTR Respected Member

Status: Offline
Posts: 59
Date:
isit possible to open the clocks from a 1991 dt 125 ?
Permalink  
 


as said can these be opened as i thought they were a sealed unit ? as mine a dark



__________________
Dan Hannam


DTR Respected Member

Status: Offline
Posts: 40
Date:
Permalink  
 

Is possible but it a b**ch have to glue it back together,


__________________


Guru

Status: Offline
Posts: 668
Date:
Permalink  
 

do you wanna lower the miles? if so pm me and il tell you how to do it

__________________

getting there .....



DTR Respected Member

Status: Offline
Posts: 59
Date:
Permalink  
 

yeah thats what i thought more likely to brake them first lol

__________________
Dan Hannam


DTR Respected Member

Status: Offline
Posts: 40
Date:
Permalink  
 

Get handy with a Stanley round the bottom edge then it does eventually come out,


__________________


Guru

Status: Offline
Posts: 7569
Date:
Permalink  
 

I'll tell you now THERE IS NO POINT IN LOWERING THE MILEAGE!

The bike is a 1992! These bikes are not dropping in price anymore. If anything they're just increasing. Whos to say that that is the original clock? Really doesn't matter nowadays. If you buy a DT you buy it because you want a two smoker. You know what you are getting. A full service history is all you're going to need and you'll still get $$$ for it!

__________________

Always Originate, Never Pirate!

The Leviathan Project



DTR Respected Member

Status: Offline
Posts: 59
Date:
Permalink  
 

heyyyy the bikes a 91 with 21 k im not worried about mileage cal more worried at night i only have the oil main bean etc lights working cant see speed or revs lol hence only thing it can be is bulb issues ?

__________________
Dan Hannam


DTR Respected Member

Status: Offline
Posts: 40
Date:
Permalink  
 

Don't need open ya clocks to get to bulbs mate

__________________


DTR Respected Member

Status: Offline
Posts: 59
Date:
Permalink  
 

realllly ? how then far as i knew the whole thing is sealed ?

__________________
Dan Hannam
MDK


DTR Legend

Status: Offline
Posts: 1690
Date:
Permalink  
 

the bulbs are in rubbers at the back are they not just pull out ? even if not dont split the clocks just drill a hole to suit a size of 12v buld or led of any color and insert in to hole seal with some silcone and hey presto job done

__________________

DTR125CO-1.jpg


de restrictions

good clean up of a old batterd dtr 95



DTR Respected Member

Status: Offline
Posts: 40
Date:
Permalink  
 

Just as MDK said, rubbers,at the back of clocks, simples :)


__________________


DTR Respected Member

Status: Offline
Posts: 59
Date:
Permalink  
 

dont remeber any rubbers for bulbs could be wrong have to take a second look and haaa as for holes il end up drilling all over the place

__________________
Dan Hannam


DTR Respected Member

Status: Offline
Posts: 40
Date:
Permalink  
 

Two wires goin in a black circle URL know when you see

__________________


DTR Respected Member

Status: Offline
Posts: 59
Date:
Permalink  
 

okkk il have a look tomorrow cheers lads

__________________
Dan Hannam
MDK


DTR Legend

Status: Offline
Posts: 1690
Date:
Permalink  
 

Mean machine wrote:

dont remeber any rubbers for bulbs could be wrong have to take a second look and haaa as for holes il end up drilling all over the place


 pritty sure there is rubber inserts back there maybe with 2 wires or so going throu them ...

 

 

kinda like this

DSCF1069.jpg

79193555.jpg



Attachments
__________________

DTR125CO-1.jpg


de restrictions

good clean up of a old batterd dtr 95



DTR Respected Member

Status: Offline
Posts: 59
Date:
Permalink  
 

i see il have a crack tomorrow get them done as its buggin me now

__________________
Dan Hannam


DTR Respected Member

Status: Offline
Posts: 59
Date:
Permalink  
 

yeah you were right its like a rubber bung popped it out hey presto 2 blown bulbs lol

__________________
Dan Hannam
MDK


DTR Legend

Status: Offline
Posts: 1690
Date:
Permalink  
 

Mean machine wrote:

yeah you were right its like a rubber bung popped it out hey presto 2 blown bulbs lol


great stuff happy you got it sorted ...maybe try get some nice blue bulbs would look great



__________________

DTR125CO-1.jpg


de restrictions

good clean up of a old batterd dtr 95



DTR Respected Member

Status: Offline
Posts: 59
Date:
Permalink  
 

yeah just got some blue xenon one just in process of chucking them in cant wait to see in the dark lol

__________________
Dan Hannam
MDK


DTR Legend

Status: Offline
Posts: 1690
Date:
Permalink  
 

nice you have to post a piccy and maybe a link for the bulbs in case others want to do the same



-- Edited by MDK on Sunday 10th of February 2013 03:07:48 PM

__________________

DTR125CO-1.jpg


de restrictions

good clean up of a old batterd dtr 95



DTR Respected Member

Status: Offline
Posts: 59
Date:
Permalink  
 

yeahh will do

__________________
Dan Hannam
Page 1 of 1  sorted by
 
Quick Reply

Please log in to post quick replies.

Tweet this page Post to Digg Post to Del.icio.us


Create your own FREE Forum
Report Abuse
Powered by ActiveBoard